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Abstract
Background Little is known of the extent to which nursing-care tasks are left undone as an international phenomenon.
Aim The aim of this study is to describe the prevalence and patterns of nursing care left undone across European hospitals and explore its associations with nurse-related organisational factors.
Methods Data were collected from 33 659 nurses in 488 hospitals across 12 European countries for a large multicountry cross-sectional study.
Results Across European hospitals, the most frequent nursing care activities left undone included ‘Comfort/talk with patients’ (53%), ‘Developing or updating nursing care plans/care pathways’ (42%) and ‘Educating patients and families’ (41%). In hospitals with more favourable work environments (B=−2.19; p<0.0001), lower patient to nurse ratios (B=0.09; p<0.0001), and lower proportions of nurses carrying out non-nursing tasks frequently (B=2.18; p<0.0001), fewer nurses reported leaving nursing care undone.
Conclusions Nursing care left undone was prevalent across all European countries and was associated with nurse-related organisational factors. We discovered similar patterns of nursing care left undone across a cross-section of European hospitals, suggesting that nurses develop informal task hierarchies to facilitate important patient-care decisions. Further research on the impact of nursing care left undone for patient outcomes and nurse well-being is required."
Prevalence, patterns and predictors of nursing ... [BMJ Qual Saf. 2013] - PubMed - NCBI
Auf CINAHL habe ich zudem eine detaillierten Abstract gefunden. Eine kleine grobe Zusammenfassung:
Heißt, das man bisher international gesehen nicht wusste, inwieweit pflegerische Tätigkeiten ungetan gelassen werden müssen.
Die Studie versucht die Prävalenz (Vorkommen) und die Muster zu beschreiben und wie weit diese pflegeorganisatorischen Faktoren zusammenhängen.
Auch, das überall in Europa pflegerische Tätigkeiten nicht getätigt werden können. Ja, es wurde auch der Skillmix untersucht, welchen Grad des Abschlusses, der Workload und die Arbeitszufriedenheit.
Deren Fazit war: Unabhängig von der jeweiligen nationalen finanziellen Situation hängt dies mit der Krankenhausarbeitsumfeld ab. Sprich- so wie ich das jetzt verstehe(!), das Land kann noch so reich sein und Geld in das Pflegesystem stecken- es muss an der Arbeitsorganisation im Krankenhaus geschraubt werden, wenn gewisse pflegerische Tätigkeiten nicht liegen bleiben sollen.
Die große Streuung im Bezug auf die Stellenzahl und den Skillmix lässt auf einen Mangel eveidenz-basierter Entscheidungen vermuten.
Es rechtfertigt weitere Untersuchungen inwieweit dies auf den Outcome der Patienten hat.
Also das,was Schwendimann ja auch im verlinkten Interview sagt.
Leider komme ich an die Studie nicht kostenlos heran.....
Und es wird wohl einiges an Statistikverständnis brauchen, diese Studie zu lesen und zu verstehen.